Monday, May 23, 2011

Kehidupan suatu perjuangan...

Begitu susah untuk melalui hidup ini, tak semua manusia bernasib baik. Ada yang kaya dan ada yang sebaliknya, ranjaunya hidup ini dilalui setiap manusia terpaksa ataupun rela. hari ini ada orang datang menjual Quran yang istimewa dan Muqaddam yang terkini. begitu susahnya mereka menjual untuk setiap orang yang mereka jumpa.Tak semua orang membelinya. Demi rezeki yang halal dan sebuah kehidupan, mereka yang rata-ratanya masih muda usianya tetap tabah juga melaluinya. Itu sebahagian yang dilihat didepan mata.

Ada yang kaya dengan wang bersikap angkuh, ada lagi ke manusia didunia ini yang kaya tapi jiwanya begitu rendah diri, menghargai sesuatu yang ada, tanpa menyinggung hati sesiapa. Miskin dan kaya itu tak penting tapi macammana kita melalui hidup ini. Kita telah direncanakan. Terimalah takdir ini, hadapi hidup ini dengan sebaiknya, jika kita miskin hari ini bukan beerti esok pun sama, sebab kaya dan miskin itu hak Allah, kita tak punya apa-apa. kita cuma diamanahkan untuk menjalankan tanggungjawab dan dipinjamkan. 

Inginku melihat, dunia ini tanpa air mata, walaupun ianya mustahil, tapi sekurang-kurangnya biarlah air mata didunia ini berkurangan. Siapalah kita untuk bercakap dengan lancang. Kita tak berhak. Kita kena sedar, semua manusia itu sama diSisi Allah. Yang terbaik ibadahnya itulah yang terbaik... 

No comments: